Filter zoekresultaten op
- Nieuwsberichten 3
- Blogberichten 1
- Pagina inhoud 7
- Vacatures
- Referenties 1
- Medewerkers aan het woord 1
-
ILS-Platform zet zich in om ILS toegankelijker te maken
Woensdag 16 september vond de NIDV ILS-Platform Jaarbijeenkomst plaats in Utrecht. Binnen dit platform trekken Defensie en de Nederlandse Industrie samen op als het gaat om de toepassing van Integrated Logistics Support (ILS). Met de input van de hele branche is het namelijk beter mogelijk om tot een gemeenschappelijk gedragen benadering te komen om nieuwe internationale ILS-standaarden succesvol en pragmatisch in te voeren. Voor kosteneffectieve instandhouding van onze wapensystemen is een goed opgezet ILS essentieel. Voor verschillende ILS-gebieden zijn er nieuwe (internationale) ILS standaarden (S-serie specificaties) ontwikkeld om dit beter te standaardiseren. Het belang van een gestructureerde aanpak voor Defensie en industrie is daardoor toegenomen. Het is zinvol om in de (maritieme) logistieke keten dezelfde keuzes te maken, van eindgebruiker via systeem integrator tot leverancier en de OEM. Eind 2019 is daarom op initiatief van Verebus het ILS-platform opgericht en ondergebracht bij NIDV. Bij dit platform komen marktpartijen samen om richting te geven aan kennisontwikkeling en implementatie van relevante ILS-standaarden. We wisselen kennis en ervaring uit om zo tot een 'best practice' te komen. Initieel ligt de focus van het ILS platform op het maritieme domein, mede vanwege de aankomende grote Defensie materieelprojecten. Het is echter zeker de bedoeling om een defensiebrede scope te hanteren. Daarnaast zal vervolgens de aandacht uitgaan naar gerelateerde onderwerpen als Performance Based Logistics en Prestatiecontracteren. Het is inspirerend om te zien dat er in mooie synergie goede stappen worden gezet om het ILS vakgebied tegelijkertijd toegankelijker te maken als ook verder te professionaliseren. Omdat we ons op deels nog onbekend terrein begeven, vergt het veel energie en inzet van alle partijen om dit in goede banen te leiden. Maar de wil is er zeker om dit samen tot een succes te maken. Juist die samenwerking is essentieel, want zoals voorzitter Pieter van Breugel zei "alleen ben je sneller, maar samen kom je verder". Lees meer
- Nieuwsberichten
-
Jean Olthof volgt Lex Boon op als directeur Verebus
Na circa negen jaar bij diverse onderdelen voor de TÜV NORD GROUP gewerkt te hebben, waaronder sinds november 2014 als directeur van Verebus, zal Lex Boon de organisatie per 31 maart a.s. verlaten voor een nieuwe uitdaging als directeur van de Automotive Campus in Helmond. Jean Olthof, Business Unit Manager Defensie en Maritiem, Energie en Infra bij Verebus, neemt per 1 maart 2017 zijn functie over. Jean Olthof is sinds januari 2016 aan Verebus verbonden en heeft afgelopen jaar de eerder genoemde Business Units vorm gegeven en het dienstenpalet aangescherpt. Hiervoor heeft hij bij Capgemini en First Consulting diverse leidinggevende en adviesfuncties bekleed. Verebus is er trots op de opvolging te kunnen regelen met iemand uit eigen gelederen, die de organisatie reeds kent en het netwerk en de capaciteiten bezit om Verebus verder te ontwikkelen.Wij wensen Jean veel succes toe in zijn nieuwe rol. Lees meer
- Nieuwsberichten
-
Ons managementteam
Pieter van Breugel Directeur eigenaar Wil je in contact komen met Pieter? Mail dan naar verebus@verebus.nl Pieter is directeur eigenaar van Verebus. Hij gelooft in de kracht van intrinsieke motivatie bij medewerkers. Daarbij moet iedereen kans krijgen om zich te ontwikkelen. Mogelijkheden dienen zich altijd aan, maar je ziet ze alleen als je er voor open staat. Dat gaat niet altijd volgens een vooropgezet plan. Het is meer een trektocht waarbij je onderweg met nieuwe inzichten goed om je heen kijkt. Onverwachte mogelijkheden komen altijd voorbij. Zo kwam Pieter ook bij Verebus. Bekijk hier het interview met Pieter. Job Bronts Teammanager Den Helder Wil je in contact komen met Job? Mail dan naar verebus@verebus.nl Job werkt sinds 2014 bij Verebus en is Teammanager van het Team in Den Helder. Voor dat hij bij Verebus ging werken heeft hij 40 jaar gediend bij de Koninklijke Marine. Naast zijn werk als Teammanager voert hij ook werkzaamheden uit in de rol van Sr. ILS medewerker en ILS Engineer. Job wordt gezien als iemand die houdt van nauwkeurig werken en is altijd bereid om extra inspanning te leveren om dit werk op tijd af te krijgen. Hij is van mening dat als je ervoor zorgt dat het "vaandeltje van plezier" hoog in de mast hangt en je af en toe wat geduld hebt je de werkzaamheden samen met de collega's op tijd en op een prettige manier kunt uitvoeren. Joyce Riekerk Teammanager Utrecht Wil je in contact komen met Joyce? Mail dan naar verebus@verebus.nl Joyce is teammanager van de ILS-collega's die opdrachten doen voor het Commando Materieel en IT en bij Matlogco. Wij werken (vaak op locatie) aan de ILS van maritieme, land- en communicatiesystemen en hebben langlopende contracten bij verschillende Defensieonderdelen.Zij komt dus graag in contact met ILS-medewerkers en ILS-engineers om het team te versterken, en ook (potentiële) opdrachtgevers kunnen met hun vragen bij haar terecht. Daarnaast organiseert Joyce seminars, beurzen en andere relatiebijeenkomsten en verzorgt ze binnen Verebus de interne communicatie. Georgette Toet Officemanager Wil je in contact komen met Georgette? Mail dan naar verebus@verebus.nl Georgette werkt sinds 1990 bij Verebus. Ze is de spil van het bedrijf. Omdat ze al zolang bij Verebus werkt, weet ze overal wel iets van en kan ze collega's op de goede weg helpen en ondersteunen waar nodig. Naast de standaard secretariële en organisatorische werkzaamheden, ondersteunt ze het MT en is ze aanspreekpunt voor facilitaire zaken, ISO en ICT. Nadia Balbiani HR Manager Wil je in contact komen met Nadia? Mail dan naar jobs@verebus.nl Nadia werkt sinds 2005 bij Verebus en is verantwoordelijk voor HRM. Ze is een HR-generalist die pragmatisch en doelgericht te werk gaat. Tegelijkertijd noemt ze zichzelf een gevoelsmens, die haar intuïtie net zo vaak inzet als haar ratio. Haar overtuiging is dat je het meeste succes behaalt als je een rol vervult die echt bij je past en waar je plezier en energie van krijgt. Ze helpt daarom haar collega's graag bij het creëren van de juiste omstandigheden om dit bereiken. Sebastiaan ten Hoopen Manager Sales & Innovation Wil je in contact komen met Sebastiaan? Mail dan naar verebus@verebus.nl Sebastiaan werkt sinds 2015 bij Verebus. Hij is de commerciële kracht achter de organisatie. Het liefst kruipt hij in de huid van zijn gesprekspartner en komt met creatieve oplossingen die feilloos aansluiten op de wensen van de klant. Om dit te bereiken, is hij altijd op zoek naar het 'waarom'. Het stellen van intelligente vragen staat hierbij centraal. Annemarie Top Controller Wil je in contact komen met Annemarie? Mail dan naar verebus@verebus.nl Annemarie werkt sinds eind 2020 voor Verebus en is verantwoordelijk voor FA in de rol van Controller. Zij werkt met zorg aan het zo efficiënt en effectief mogelijk voeren van de administratie binnen haar team en is zelf de spil in de uitvoering van de planning & control cyclus. Daarbij staan een pragmatische aanpak, pro activiteit, finance zo laagdrempelig mogelijk maken voor non-financials, verbinding zoeken, first time right en toekomstgericht zijn hoog in het vaandel. Lees meer
- Pagina inhoud
-
Overige markten
Naast Defensie en Marine & Offshore werken we ook voor opdrachtgevers binnen verschillende andere marktsegementen: Luchtvaart We verzorgen en onderhouden de technische informatie voor vliegtuigfabrikanten en toeleveranciers. Zij hebben de mogelijkheid om Aircraft Maintenance Documentation en Publications compleet uit te besteden. Voor het inwerken van modificaties in manuals of het vervaardigen van bedrijfseigen documentatie (company pages) kunnen operators/airliners ook direct bij ons terecht. Openbaar vervoerbedrijven Bij openbaar vervoerbedrijven zijn we zowel actief met technische informatie als met assetmanagement. Wij hebben een lange historie in het maken van verschillende handleidingen en storingzoekers voor bijvoorbeeld NS. GVB Amsterdam was het eerste openbaarvervoersbedrijf in Nederland dat benzinebussen verving door 100% elektrische bussen. Deze assets hebben een andere manier van onderhoud nodig en Verebus werd gecontracteerd om het asset management plan te ontwikkelen. Infrastructuur Met onze assetmanagement diensten zijn we ook actief op het gebied van infrastructuur, zoals waterzuiveringsinstallaties, wegen, openbare netten, bruggen en spoorwegen.Onze consultants kunnen u inzicht geven in de staat van onderhoud, risico's en kosten. Daarnaast kijken ze of het mogelijk is om tegen lagere kosten dezelfde of betere prestaties te leveren. Als regisseur assetmanagement verzorgde een van onze consultants bij Rijkswaterstaat de verbinding van het assetmanagement met de projecten, programma's en planstudies, gericht op het coördineren en borgen van huidig en toekomstig beheer van de assets. De regisseur brengt de operationele doelen (veiligheid, beschikbaarheid en betrouwbaarheid) van het netwerk in het project in, maar brengt ook de kennis van het project naar de beheerder. Bij ProRail implementeerden we een Component Content Management systeem. Gebouwde omgeving Binnen de gebouwde omgeving bieden we as built dienstverlening. Hierbij bieden we u een proces waarin tekeningen en documenten op een effectieve, gestructureerde en gecontroleerde manier geactualiseerd en beheerd kunnen worden, zowel in de exploitatiefase als de projectfase. Energie Ook in deze markten kunnen wij opdrachtgevers van dienst zijn met technische informatie als met assetmanagement. Een voorbeeld van een project is Handboeken Energiecentrales Uniper, waarin we de operator handleidingen van de kolencentrales op de Maasvlakte maakten. Lees meer
- Pagina inhoud
-
Pitch voor Defensie
Verebus kreeg de vraag of we een pitch konden verzorgen voor het online-TCL symposium van Defensie dat 26 februari 2021 plaatsvond. Okay, maar wat betekent TCL eigenlijk? TCL staat voor Technologie Centrum Land, dat is een projectteam van de Landmacht. Het symposium zoomt in op "Effecten die Defensie wil bereiken door de toekomstige logistieke ondersteuning voor de gevechts- en gevechtsondersteunende eenheden te moderniseren."Nu denken wij bij logistieke ondersteuning meteen aan Integrated Logistic Support (ILS) en de bijbehorende S-serie specificaties. Dat klinkt niet echt innovatief, maar dat is het wel. Momenteel worden deze "standaarden" maar mondjesmaat toegepast terwijl ze helemaal geschreven zijn door en voor Defensie organisaties wereldwijd. Kortom: hoeveel modernisering wil Defensie hebben? Voor ons Verebussers kan je deze aanpak gerust "de heilige graal" noemen, maar het zal toch nog wat energie gaan kosten om dit over te brengen aan de het TCL projectteam van de Landmacht. Zij denken niet aan standaarden, maar eerder aan een handige app, waar dan "van alles" realtime gevolgd kan worden. De scope van mijn pitch was helder: hoe praat ik dit aan elkaar? Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden, dacht ik. We moeten een plaatje hebben met helemaal rechts een handige app, en doe er maar meteen een VR en/of AR bril bij. Dat snapt iedereen. En dan helemaal links technische auteurs die al dan niet op een S1000D wijze content maken. Ergens in het midden zetten we dan wat tandwieltjes, die produceren informatie – zeg maar output – in ieder wenselijk formaat. Dus de app wordt gevoed door up-to-date content in een database. De kernboodschap is dat je alleen over realtime informatie van je assets (bijvoorbeeld wapensystemen) kunt beschikken als je een levende database bouwt waarin de ILS aspecten correct worden ingevoerd en bijgehouden. En zo kom je dan vanzelf uit bij de S-serie specificaties, die overigens ontwikkeld zijn onder de vlag van ASD ( de Europese Aero-Space-Defence branchevereniging). Kortom: we zijn helemaal klaar voor een innovatieve slag als het om logistieke ondersteuning gaat. Voor wie er echt meer over wil weten, kijk eens naar ons cursus programma: https://verebus.nl/nl/training/academy Pieter van Breugel
- Blogberichten