Filter zoekresultaten op
- Nieuwsberichten 4
- Blogberichten
- Pagina inhoud 9
- Vacatures 1
- Referenties 2
- Medewerkers aan het woord 1
-
Dank voor uw komst!
AlgemeenProgrammaSprekersWorkshops Dank voor uw komst naar ons seminar Milestones in Maintenance 2022. Van de volgende presentaties zijn er handouts beschikbaar: Modern onderhoud voor moderne schepen - Bart Pollmann Support Maturity Levels - Berend Jongebloed Digital twins voor instandhouding van complexe systemen - Paul Hörchner Foto's van het evenement ziet u in ons fotoalbum 'Seminar Milestones in maintenance'.Foto's in dit album zijn op schermresolutie. Als u een foto in hogere resolutie wilt ontvangen, laat het ons dan weten. We stellen het op prijs als u onderstaande enquête wilt invullen. Lees meer
- Pagina inhoud
-
ILS module B - ILS Advanced
Deze module gaat, naast een overzicht van het LSA, dieper in op de ILS processen en methodieken. Deze module is relevant voor iedereen die bijdraagt aan deze ILS processen. De theorie van verschillende ILS-processen in de gehele levenscyclus van een systeem komt aan bod. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk wordt de theorie verduidelijkt. De cursist wordt uitgedaagd om de theorie toe te passen in oefeningen. Doelgroep: Verschillende ILS professionals, oftewel: Managers die verantwoordelijk zijn voor de ILS processen en het aansturen van de betrokkenen ILS medewerkers die dagelijks ILS-gerelateerde taken uitvoeren en input leveren voor onderdelen van het ILS proces Leerdoelen: Aan het einde van de module is de cursist in staat om: Beschrijven welke ILS elementen uit de LSA (processen) voortkomen Uit te leggen wat het belang van ILS is voor een asset eigenaar Het verschil tussen logistieke ondersteuning en instandhouding uit te leggen Wat er nodig is om ILS elementen te onderhouden De LSA processen tijdens het ontwerpproces te beschrijven De onderdelen van een ILS plan te benoemen Te beschrijven hoe het ILS plan in de LSAR database is opgenomen Aan te geven in welke processen ILS van belang is en waarom De standaarden en regelingen voor ILS te benoemen Toelatingsvoorwaarden geen Opleidingsniveau HBO (of relevante werkervaring) Cursusduur 2 dagen Prijs EUR 1.740 Lees meer
- Pagina inhoud
-
ILS-Platform zet zich in om ILS toegankelijker te maken
Woensdag 16 september vond de NIDV ILS-Platform Jaarbijeenkomst plaats in Utrecht. Binnen dit platform trekken Defensie en de Nederlandse Industrie samen op als het gaat om de toepassing van Integrated Logistics Support (ILS). Met de input van de hele branche is het namelijk beter mogelijk om tot een gemeenschappelijk gedragen benadering te komen om nieuwe internationale ILS-standaarden succesvol en pragmatisch in te voeren. Voor kosteneffectieve instandhouding van onze wapensystemen is een goed opgezet ILS essentieel. Voor verschillende ILS-gebieden zijn er nieuwe (internationale) ILS standaarden (S-serie specificaties) ontwikkeld om dit beter te standaardiseren. Het belang van een gestructureerde aanpak voor Defensie en industrie is daardoor toegenomen. Het is zinvol om in de (maritieme) logistieke keten dezelfde keuzes te maken, van eindgebruiker via systeem integrator tot leverancier en de OEM. Eind 2019 is daarom op initiatief van Verebus het ILS-platform opgericht en ondergebracht bij NIDV. Bij dit platform komen marktpartijen samen om richting te geven aan kennisontwikkeling en implementatie van relevante ILS-standaarden. We wisselen kennis en ervaring uit om zo tot een 'best practice' te komen. Initieel ligt de focus van het ILS platform op het maritieme domein, mede vanwege de aankomende grote Defensie materieelprojecten. Het is echter zeker de bedoeling om een defensiebrede scope te hanteren. Daarnaast zal vervolgens de aandacht uitgaan naar gerelateerde onderwerpen als Performance Based Logistics en Prestatiecontracteren. Het is inspirerend om te zien dat er in mooie synergie goede stappen worden gezet om het ILS vakgebied tegelijkertijd toegankelijker te maken als ook verder te professionaliseren. Omdat we ons op deels nog onbekend terrein begeven, vergt het veel energie en inzet van alle partijen om dit in goede banen te leiden. Maar de wil is er zeker om dit samen tot een succes te maken. Juist die samenwerking is essentieel, want zoals voorzitter Pieter van Breugel zei "alleen ben je sneller, maar samen kom je verder". Lees meer
- Nieuwsberichten
-
Implementatie van het onderhoudsgaragemodel voor de FRISC en RHIB eenheden van het Marinebedrijf
Begin 2015 heeft Verebus de opdracht gekregen voor het ondersteunen en afronden van de implementatie van het onderhoudsgaragemodel voor de FRISC en RHIB eenheden van het Marinebedrijf te Den Helder. Hierbij gebruikmakend van de reguliere SAP bedrijfsprocessen, ILS processen met verschillende interne en externe ketenpartners. Het doel van de opdracht is de beschikbaarheid van de hele vloot op 85% krijgen en houden door: de instandhouding integraal aan te pakken en zo tot degelijke ILS-producten te komen. te realiseren dat het juiste onderhoud uitgevoerd kan en zal worden. het onderhoud met de daaraan gerelateerde ILS-elementen zo compleet mogelijk te registreren in SAP. het completeren van ILS-plannen. De RHIB klasse bestaat uit 41 RHIBS in drie verschillende uitvoeringen. Het betreft hier C-Klasse en B- Klasse wapensystemen die binnen Defensie worden onderhouden. De RHIBS worden ingezet bij man over boord van diverse CZSK eenheden en voeren diverse hand en spandiensten uit op zee. Deze vaartuigen behalen een snelheid van ongeveer 30 knopen (± 55 km/uur). De FRISC Klasse bestaat uit 52 eenheden die in zes verschillende verschijningsvormen worden ingezet. Deze vaartuigen vormen met hun uitrusting en snelheid van ruim 40 knopen (± 75 km/uur) de formule 1 onder CZSK vaartuigen. Niet voor niets noemen we het onderhoud bijna een Pitt Stop. De Interceptor versie is speciaal ontworpen om aan boord van de JSS en LPD's zoals de Rotterdam en Johan de Wit mee te gaan voor acties op zee. Deze uitvoering is speciaal ontworpen voor het Korps Commando Troepen van de Koninklijke Landmacht. Hiervan is de uitvoering meer toegerust op hun specifieke geheime missies. De activiteiten bestaan onder andere uit het instandhoudingsvoorbereiding werk. Opstellen en implementeren van werkwijzen, opstellen ketenpartner contracten, inrichten werkplaats en magazijn voorraad. Binnen SAP inrichten van Taaklijsten en Periodiek Onderhoud volgens CZSK normen. Modificaties beheren en bewaken. Lees meer
- Referenties