Filter zoekresultaten op
- Nieuwsberichten 3
- Blogberichten
- Pagina inhoud 3
- Vacatures
- Referenties
- Medewerkers aan het woord
-
Programma Vervanging Treinbeveiliging
Dinsdag 8 maart tekenden Verebus en ProRail het contract voor het perceel Weert van het Programma Vervanging Treinbeveiliging (PVT). In deze opdracht worden de traditionele relaisbeveiligingssystemen vervangen door moderne interlocking systemen. Het project wordt, samen met onze partners VolkerRail, Alstom, Two-B en B-Next, in de periode 2016-2018 uitgevoerd. "Een prachtig project voor de combinatie Verebus Engineering B.V. & VolkerRail en partners Two-B engineering, B-Next.nl Telecom Solutions en Alstom" Laat Jakob Scholten, Manager Rail, weten. "In dit project zullen in en rondom Weert een viertal nieuwe relaishuizen worden gebouwd, voorzien van alle gebouwgebonden installaties. Halverwege 2018 zal de huidige treinbeveiligingsinstallatie worden vervangen door een elektronische variant (iVPI-interlocking) en is de installatie volledig geüpgrade naar de huidige voorschriften." Lees meer
- Nieuwsberichten
-
Treinbeveiliging
Onze activiteiten op gebied van railinfrastructuur zijn per 1 augustus 2018 overgenomen door Royal HaskoningDHV: lees hier het bericht U kunt daar terecht voor de volgende diensten: Varianten studies Simulaties Rij- en opvolgtijden berekeningen (Complexe) ontwerpen Veiligheids- en integratietesten Adviestrajecten Ontwerpen van voedingsinstallaties (zie energievoorziening) Lees meer
- Pagina inhoud
-
Historie
Bijna 75 jaar geleden worden op verzoek van de Koninklijke Marine de tekenkameractiviteiten van vijf vooraanstaande installatiebedrijven samengevoegd. Zo ontstaat het VEReenigd Electrotechnisch BUreau voor Scheepsinstallaties: Verebus. Verebus verzorgt vanaf dat moment de ontwerpen, tekeningen en documentatie voor elektrische installaties van marine- en handelsschepen, land- en bedrijfsinstallaties en vliegtuigen. In de jaren 70 bouwt Verebus een interessante klantenkring op, waarbij -naast de Koninklijke Marine- ook Rietschoten & Houwens (nu Imtech), Fokker en Hollandse Signaal grote opdrachtgevers zijn. Aan het einde van de 20e eeuw betreedt Verebus de infra-markt. Als erkend ingenieursbureau op het gebied van treinbeveiliging, is Verebus in die tijd betrokken verschillende projecten voor ProRail, met name op het gebied van onderzoeks-, ontwerp- en toezichtwerkzaamheden. Mede door deze railactiviteiten wordt Verebus in 2007 onderdeel van TÜV NORD GROUP. Verebus anno nu Vanaf 2014 komt de focus steeds meer te liggen op Integrated Logistics Support (ILS) en aanverwante diensten, zoals technische documentatie. Hiermee is Verebus een belangrijke partner voor de defensie-industrie, zowel bij toeleveranciers als het ministerie van Defensie zelf. Maar ook buiten Defensie werken Verebussers als projectmanagers en assetmanagers aan technisch-complexe projecten op het gebied van lifecyclemanagement. Bijvoorbeeld in het openbaar vervoer, de maritieme markt en de energiesector. De railafdeling wordt, inclusief alle railactiviteiten, in 2018 verkocht aan Royal Haskoning DHV. Voor het delen van kennis is de Verebus Academy in het leven geroepen. Hier kan iedereen, van beginner tot gevorderde, terecht voor één van de cursussen of trainingen op het gebied van ILS, technische documentatie, reliability management of S-specificaties. Begin 2022 heeft huidig directeur Pieter van Breugel alle aandelen van Verebus overgenomen van TÜV NORD GROUP. Lees meer
- Pagina inhoud
-
Ontwerp noordelijkste spoorlijn van Nederland gereed
De provincie Groningen heeft de ambitie om meer reizigers per trein te laten reizen en minder per auto en wil daarom de bestaande treindienst van Groningen naar Roodeschool doortrekken naar de Eemshaven. Deze week heeft de combinatie Railinfra Solutions-Verebus het ontwerp van de nieuwe spoorverbinding Roodeschool-Eemshaven definitief aan ProRail opgeleverd. Omdat delen van de spoorlijn buitendijks komen te liggen, hebben zij een innovatieve spoorconstructie op asfalt ontwikkeld, om zowel een goede spoorligging als de waterdichtheid van de dijken te garanderen. Waddeneiland Borkum ontsloten Het bestaande goederenspoor naar de Eemshaven wordt geschikt gemaakt voor reizigerstreinen en wordt doorgetrokken langs de schermdijk van de Eemshaven. Daar kunnen reizigers overstappen op de veerboot naar het Waddeneiland Borkum. Aan het eind van het spoor komt een nieuwe halte Eemshaven: het nieuwe meest noordelijke station van Nederland, vanwaar mensen ook de schermdijk kunnen beklimmen om de Waddenzee te zien en te bereiken. Ook komt er een nieuwe halte bij Roodeschool. Veiligheid en leefomgeving centraal Railinfra Solutions (een samenwerkingsverband tussen Royal HaskoningDHV, Witteveen+Bos en DB International) heeft samen met Verebus het ontwerp gemaakt voor de benodigde aanpassingen en uitbreidingen van de railinfrastructuur. Dit ontwerp wordt door ProRail gebruikt in de aanbesteding aan aannemers. Ter hoogte van de zeedijken heeft de combinatie een innovatieve spoorconstructie op asfalt ontwikkeld, om zowel een goede spoorligging als de waterdichtheid van de dijken te garanderen. Daarnaast werd de conditionering van de werkzaamheden verzorgd, waarbij is gekeken naar zaken als geluidshinder, flora en fauna en vergunningen. Ook is het ontwerp gemaakt voor de overwegen en de treinbeveiliging op de spoorverbinding. Buitendijkse spoorverbinding De bureaus kijken tevreden terug op een mooi ontwerpproject. Projectmanager Martijn Cornelissen namens de combinatie: "Dit is de eerste volledig nieuwe spoorverbinding in Nederland sinds de Hanzelijn tussen Lelystad en Zwolle en de eerste die deels buitendijks komt te liggen op een unieke locatie. Wij zijn er trots op om betrokken te zijn bij dit interessante en veelzijdige project." Het is de bedoeling dat de trein vanaf begin 2018 doorrijdt naar de Eemshaven. Lees meer
- Nieuwsberichten
-
Rail
Onze activiteiten op gebied van railinfrastructuur zijn per 1 augustus 2018 overgenomen door Royal HaskoningDHV: lees hier het bericht Projecten waaraan we hebben gewerkt zijn onder andere: 'Treinbeveiliging Maasvlakte West', waarin we de systemen die de treinenloop op Maasvlakte West beveiligen hebben ontworpen. 'OV-SAAL', waarin de bereikbaarheid tussen Schiphol - Amsterdam - Almere - Lelystad verbeterd is en we voor de discipline treinbeveiliging betrokken zijn bij de ombouw van Amsterdam Riekerpolder en de aansluiting met station Amsterdam Zuid. 'Site Integration Tests spoorzone Delft', waarin we naast het ontwerp van de treinbeveiliging ook de integratietesten uitvoerden, waarbij we keken of de diverse systemen goed met elkaar communiceren en de juiste handelingen verricht worden. 'Programma Vervanging Treinbeveiliging (PVT)', waarin we traditionele relaisbeveiligingssystemen vervangen door moderne interlocking systemen. Wij zijn in dit project penvoerder en sturen de aannemer en leverancier aan. Lees meer
- Pagina inhoud